Comisia Europeană a anunțat lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul zborurilor anulate și costurilor nerambursate. Decizia vine pe fondul a „mii de plângeri de la pasageri nemulțumiți”.

comisia-europeana-a-anuntat-lansarea-unei-investigatii-preliminare-asupra-practicilor-companiilor-aeriene-in-cazul-zborurilor-anulate-si-costurilor-nerambursate-decizia-vine-pe-fondul-a-„mii-de-plangeri-de-la-pasageri-nemultumiti”.

Comisia demarează investigația în urma unor plângeri ale Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), care reunește asociațiile naționale de consumatori din statele UE. BEUC a contabilizat mii de plângeri în acest sens, doar până la jumătatea anului trecut.

“Ne așteptăm ca operatorii să informeze consumatorii cu privire la drepturile lor, când un zbor este anulat. Trebuie să se asigure că toți pasagerii care vor o rambursare o și primesc”, a declarat comisarul european Didier Reynders.

Autoritățile europene nu au numit niciun operator de zbor, dar urmărește să afle de la acestea cum informează clienții despre dreptul la despăgubiri și în ce manieră soluționează cererile de rambursare. 

Este cunoscut faptul că anul trecut, din cauza pandemiei, s-a întâmplat ca mii de zboruri să fie anulate, multe dintre ele cu doar câteva ore înaintea decolării.