Hackerii au profitat de vulnerabilitățile a 29 de aplicații Android, instalate pe 1,1 milioane de telefoane, pentru a falsifica afișări de anunțuri și a obține bani de la furnizorii de reclame, în cadrul unui atac din 2019. Aplicațiile atacate au fost retrase din magazinele oficiale.

hackerii-au-profitat-de-vulnerabilitatile-a-29-de-aplicatii-android,-instalate-pe-1,1-milioane-de-telefoane,-pentru-a-falsifica-afisari-de-anunturi-si-a-obtine-bani-de-la-furnizorii-de-reclame,-in-cadrul-unui-atac-din-2019-aplicatiile-atacate-au-fost-retrase-din-magazinele-oficiale.

Hackerii au profitat de vulnerabilitățile a 29 de aplicații, instalate pe 1,1 milioane de telefoane și le-au infectat cu malware. În total, au înregistrat artificial 650 de milioane de afișări pentru reclame care trebuiau să ruleze pe televizoare smart și au obținut venituri de la cei care plasau anunțurile. În realitate, afișările nu existau, potrivit cercetătorilor de la Human, companie de securitate cibernetică specializată în reclame online. În același scop, au fost folosite și 36 de aplicații de pe platforma TV Roku.

Aplicațiile pentru Android exploatate erau simple. De exemplu Any Light, o aplicație de tip lanternă, a avut peste zece mii de descărcări, iar Sling Puck 3D Challenge, un joc inspirat din hochei, a avut peste o sută de mii. Potrivit Human, toate aplicațiile afectate au fost retrase de pe magazinele oficiale, iar autoritățile au fost anunțate de aceste fraude.

Specialiștii spun că pandemia s-a dovedit a fi o oportunitate pentru infracțiuni cibernetice în condițiile în care serviciile de streaming au luat amploare. “Operatorii din spatele fraudelor au profitat de trecerea recentă la digital, accelerată de pandemie, pentru a păcăli agenții de publicitate și platformele tehnologice să creadă că anunțurile sunt afișate pe dispozitivele de streaming ale consumatorilor”, a declarat directorul executiv al Human.

Sursa: Forbes.

Sursa foto: Tapichar//Dreamstime.